سلام به تمام همراهان زنجان لاگ

با آرزوی سالی خوش و شاد و سر شار از موفقیت .

جلسه ی ششم در سایت سیستم عامل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد . جلسه بیشتر خصوصی و برای هسته ی اصلیه زنجان لاگ بود البته تعدادی از دوستان هم تشریف نداشتند . اما به نظر من یکی از بهترین جلسات بود و تکلیف مسائل بسیاری روشن شد و برای سال آینده هدف های خوبی تعریف شد . برای این که متن این پست خیلی طولانی و خسته کننده نباشد، تصمیمات به شرح زیر بود که به اختصار عنوان می کنم :

1- عضو گیری – با تقسیم وظایف برای اعضا

2- تشکیل گروه های تخصصی یا همان هسته های علمی

3- برنامه ریزی مدت دار مثلا 3 ماهه و یک ساله برای تعریف اهداف و نیز سنجش و ارزیابی آنها

4- ساختن یک فروم برای سایت به منظور ارتباط بیشتر مخاطبان و هسته ی اصلی

5- ساختن یک ویکی برای سایت

از موارد بالا ، مورد دوم به کمی توضیح احتیاج دارد : نظر بر این بود که کار های انجامی لاگ در کلاس هایی کلاسه بندی شود . که هر کدام یک سر گروه و تعدادی عضو داشته باشد . در ابتدا چهار هسته تعریف شد که عبارت اند از :

1- شبکه – به سر گروهی جناب آقای پژمان مقدم

2-توزیع ها – به سر گروهی جناب آقای سعید نصیری

3- آموزشی (با توزیع mint) – به سرگروهی مهدی مقدم (بنده)

4- برنامه نویسی – به سرگروهی جناب آقای فرید احمدیان

از مهمترین هدف های این گروه ها مستند سازی تشخیص داده شد .

از طریق فروم می توانید  در هر کدام از این گروه ها  که مورد علاقه شمات هستند عضو شوید .

ضمنا جلسه ی عمومی و آموزشی ما هم در اواخر فروردین ماه برنامه ریزی شد که در آینده تشریح خواهد شد .

پس برای اطلاعات بیشتر به فروم مراجعه فرمایید

با تشکر و سپاس

دسته‌بندی نشده:دسته  pesarkhobeee نویسنده:
نظر (۱۱)

11 پاسخ به “گزارش جلسه ششم”

  1. علی می‌گه:

    سلام
    خیلی اتفاقی تو نتایج سرچ به سایت شما اومدم
    در زمینه نت فعالیت میکنم البته کاربر لینوکسی نیستم و رو ویندوز زوم کردم بنا به دلایل خودم ولی علاقه مندم از نزدیک با گروهتون آشنا بشم لطفا قبل از تشکیل جلسه در صورتی که به عموم اجازه حضور میدین بندرو هم با ایمیل مطلع کنین(سرم شلوغه و فرصت نمیکنم تند تند به سایت سر بزنم برا همین خواهش کردم که برام میل بزنین )
    براتون آرزوی موفقیت میکنم

    پاسخ دادن
  2. مهدی هنرمند می‌گه:

    تو تقویم ما که فروردین تموم شد…

    پاسخ دادن
    • فرید احمدیان می‌گه:

      تو تقویم ما هم تموم شده ! خدا رو شکر همه منتظرن یه نفر کارا رو ردیف کنه ! یه جلسه بزار ه هیچ کی نمیگه کمر حمتو ببندم این دفعه من مکانو و زمانو جور کنم! یا حداقل نمیپرسه چی شده؟ فکر نکنم به این بگن گروه و جمع

      پاسخ دادن
  3. حمید حبیبی می‌گه:

    سلام
    آقا اگه امکانات وجود نداره بهتره جمع کنید . من الان 3 ماه سر میزنم ببینم کی این جلسه شما تشکیل میشه . فکر کنم فروردین سال بعد باشه .

    پاسخ دادن
    • فرید احمدیان می‌گه:

      ان شالله که حدا اکثر فروردین سال بعد بشه
      من این دیدو قبول ندارم ! امکانات هم همینجوری بوجود نمیاد ، تا همینجاشم این جلسات بر اساس تلاش های ما و روابط ما امکانات کمش جور شده ! و فعلا چند ماهی هست روابط ما جواب نداده ! اما به قول استاد مقدم جواب هر کسی که در دنیای اپن سورس اعتراضی داشته باشه نهایتش اینه که چرا خودتون تلاشی نمیکنید؟ زنجان لاگ برای شخص یا گروه خاصی نیس و تا همینجاشم خیلیا براش زحمت کشیدن اما حالا که از نظر مکان به مشکل خوردیم خیلی زیبا تر بود به جای سه ماااه سر زدن به اینجا سعی میکردین یه جای قابل قبول برا لاگ حتی یک جلسش جور میکردین تا شما هم سهمی در پیشبرد لاگ میداشتین! ما اینجا به سیاهی لشکرو تشویق کننده احتیاجی نداریم بلکه به ۴ تا آدم فعال احتیاج داریم. اگه لهنم یه طوریه شما ببخشین چون بنظرم کامتتونم لهنش یه طوریه !!! ولی در کل از ادمایی که فقط حرف میزنن بی زارم چه خودم باشم چه کس دیگه! و نکته آخر اگه به لاگای دیگه توجه کنید میبینید جمع شدن ۵ نفرشونم یه جلسه اعلام میکنن در صورتی که ما از عید به این ور ۴ -۵ نفری برای برسی وضعیت لاگ و این که چی کار میتونیم بکنیم چند بار وقت گزاشتیمو جلسه برگزار کردیم ولی ادعا نکردیم این جلسه لاگ بوده! شاید این که اینچیزا منعکس نمیشه ، ملت فکر میکنن ما دست رو دست گزاشتیم ولی در کل لاگ رو یه حرکت داوطلبانه میدونم که نمیشه جدی خر کسی رو گرفت که چرا فلان کارو نکردی ! البته با انتقاد درست و سوال پرسیدن مشکل ندارم ولی از لحن طلب کارانه هم بدم میاد. وفق باشید

      پاسخ دادن
  4. luis.mahdi می‌گه:

    فرید راست میگه کاش به جای سه ماه سر زدن یک بار مطلب مفید گذاشته بودین داداش

    پاسخ دادن
  5. حمید حبیبی می‌گه:

    با سلام
    شاید من یکم لحنم بد بوده باشه ولی این دلیل نمیشه شما هم لحنتون اینطوری بشه .
    برای مثال وقتی لینوز نامه خودشو به تننبام فرستاد ، تننبام شدید باهاش مخالفت کرد
    ولی این دلیل نشد که لینوز کار خودشو به درستی انجام نده.
    شما و ما باید در این مورد تلاش خودمونو بکنیم . انجام چنین کارهای حتما مشکلات خواهد داشت اگر قرار باشد مشکلی وجود نداشته باشد مطمئن باشید به من و شما هم نیازی نیست و همه چیز به خوبی پیش می رود .
    ما و امسال ما از شما انتظار بیشتری داریم نه اینکه به خاطر یک جمله، دیگران را سیاهی لشگر و خود را علامه بدانید.
    البته بنده یک معظرت خواهی به شما بدهکار می باشم.
    در ضمن فکر نکنید که کسی دیگه ای در این مورد تلاش نمیکنه خود بنده حدود 1 ماه است در حال رایزنی جهت برگذاری همایش لینوکس توسط دانشگاه شریف و بهترین اساتید ایران در زنجان هستم و به موفقیت هایی نیز دست پیدا کرده ا م
    ما از شما انتظار داریم مدیریت به نحو احشن صورت بگیرد.
    در مورد پاسخ به دوست عزیزم در مورد درخواست مطلب ، لطفا لینک زیر را مطالعه کن
    http://testout.com/products/linuxplus/XK0-002-Linuxplus.htm
    مجموعه فوق 495 دلار می باشد که بهترین مجموعه آموزشی کامل linux + می باشد که بنده می توانم به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.
    اگر مدیریت قوی بود می توانست از بنده و امسال بنده بهترین استفاده کند.
    فکر نمی کنم با چند تا جلسه بشه کاری پیش برد بهتره ایده های دیگه ای پیدا کنیکم
    با تشکر

    پاسخ دادن
  6. فرید احمدیان می‌گه:

    دقیقا موافق گفته های فعلیتون هستم بجز اون قسمت که شما رو سیاهی لشکرو خودم رو علامه دهر دونستم ! بنده عرض کردم “ما اینجا به سیاهی لشکرو تشویق کننده احتیاجی نداریم بلکه به ۴ تا آدم فعال احتیاج داریم” این جمله برا همه هست چه خودم چه بقیه ! راجع به مدیریت صحیح هم صد در صد با شما موافقم و حتی به آقای مقدم هم همون اوایل میگفتم که من هیچ وقت از مدیریت خوشم نیومده و همیشه بار مدیریت رو من بوده ! هیچ ادعایی نکردیمو نداریم بلکه دوس داریم یه همچین گروهی باشه و هر کسی که فکر میکنه مدیر میتونه باشه من اولین نفریم که مدیریتشو قبول میکنه. راجع به همایش با کمک شریف هم سلام منو به آقای عبادی مسول روابط عمومی لینوکش شریف برسونید و بدونید هزینه دو ملیونی و خورد و خوراکی و رفتو امد و اقامتی که تقاضا کردن از وسع خیلی از گروه ها تشکل ها بیشتره ! ان شالله ایندفه شما بتونید نظراتشونو تامین کنید.و یک نکته خواهشا به پروپزالی که میفرستن خیلی دقت کنید چون اکثر موارد اولیه از عهده نیروهای خودیم بر میاد. راجع به مورد اخر هم فکر کنم منظور مهدی جان این بود ای کاش تو این سه ماه حداقل تو فروم زنجان لاگ فعالیت میکردین. این برداشت من بود. اما بر میگردم به اوایل جملتون مطمن باشید ما کار خودمونو میکنیم ولی معتقدم آدمها از هر دست بدن از همون دستم باید پس بگیرن.
    و اما راجع به چند تا جلسه ! ما علاوه بر اونا ، ۴ ماه اخر سال پیش در فنی حرفه ای هر هفته یک کلاس اموزشی برگزار میکردیمو با هم بر روی ایجاد سرویس های شبکه کار میکردیم. بهر حال امیدوارم لاگ یه تکون اساسی بخوره و کلش سه چهار نفر نباشن که اتفاقا جایی هم ادعایی نکردن خدای لینوکسن ! حدا اقل اقای پژمان مقدمو دیدن و میدونن یه لینوکس کار واقعی یعنی چی.
    موفق باشین

    پاسخ دادن
  7. محمد صادق اطهری می‌گه:

    «آقا اگه امکانات وجود نداره بهتره جمع کنید . من الان ۳ ماه سر میزنم ببینم کی این جلسه شما تشکیل میشه . فکر کنم فروردین سال بعد باشه .»

    با سلام
    دوست عزیز، زنجان لاگ یک گروه کاملا انتفاعی است، و معدود دوستانی که از سال گذشته سعی کردن که لاگ رو سر پا نگهدارن ، ریالی از کسی یا جایی دریافت نکرده‌اند و هیچ گونه سود مادی براشون نداشته (فقط مقداری هم از جیب خودشون خرج کردن) تنها سود اون پیدا کردن دوستان جدید بوده و به امید خدا خواهد بود. خیلی‌ها اومدن و رفتن و هزاران پیشنهاد و انتقاد دادن ولی در همون لحظه از لحاظ وجدانی ارضا شدن و به خیال خودشون مسئولیت خودشون رو انجام دادن و عمل کردن به اونها به عهده زنجان لاگه (به نظر شما زنجان لاگ کیه؟ من که تا حالا ندیدمش!)
    «ما به یک مکان ثابت نیاز داریم که به طور متمرکز فعالیت کنیم» این چیزیه که هممون به اون اعتقاد داریم. و باز فکر می‌کنیم پیدا کردن جا به عهده یه شخص خاصی هست مثل آقای احمدیان. خوب آقای احمدیان دنبال این قضیه هست ولی خوب وظیفه‌اش نیست. بنده شخصا در توانم نیست که این کار رو انجام بدم ولی برای کس دیگه‌ای هم تکلیف تعیین نمی‌کنم . تنها کاری که می‌تونستم انجام بدم هر ازچندگاهی یه مطلب در حد و توان خودم در سایت قرار بدم ولی چون واکنشی به جز از دو سه نفر نمی‌دیدم فکر کردم سایت هیچ بازدید کننده‌ای نداره ولی الان که نظر شما رو خوندم به این نتیجه رسیدم که ما تماشاگرنمایی بیش نیستیم.

    پاسخ دادن
  8. hamid habibi می‌گه:

    vagt nadaram javabeto bedam

    پاسخ دادن
  9. پژمان مقدم می‌گه:

    گر تو بهتر میزنی، بستان بزن.

    پاسخ دادن

پاسخ دهید

    با افتخار قدرت گرفته از وردپرس فارسی

    بازگشت به صفحه ی اصلی