مرداد ۲۶

برای دومین بار زنجان میزبان فعالان عرصه آزاد متن باز خواهد بود و برگزاری این همایش یکی از افتخارات گروه کاربران لینوکس زنجان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت رسمی همایش مراجعه فرمایید.

نوشته ای از مهدی هنرمندجوان

خرداد ۱۱

نوشته ای از فرید احمدیان

اسفند ۲۶

پس از جشن لینوکس اف ام به همراه تعدادی از بچه های لاگ که مایل به یادگیری lpi بودن این کارو شروع کردیم و دو تا از pdf های lpi1 رو تموم کردیم که در اینجا لینک میکنم تا علاقه مندانی که مایل به همراهی ما در سال جدید هستند این دو pdf رو مطاعه نمایند تا از یال بعد به کمک هم به مباحث دیگر بپردازیم.

IBM – LPI 117-101 – Exam Preparation (Release 2) – Part 1

IBM – LPI 117-102 – Exam Preparation (Release 2) – Part 2

پیشاپیش سالی نو و متفاوت و سرشار از شادی و موفقیتو سلامتی برای همگیاتان آرزو میکنم

سال نو مبارک

نوشته ای از فرید احمدیان

بهمن ۳۰

با کمک خداوند متعال قصد برگزاری جلسات کار گروهی بر روی LPI سطح یک رو داریم و یک پیش جلسه هم در تاریخ ۳۰ بهمن برگزار شد .

از تمام علاقه مندان دعوت میشود تا روز ۳ ماه اسفند نسبت به ثبت نام در این کار گاه اقدام بفرمایند  . برای پیش ثبت نام خواهشا در همینجا کامنت بگزارید تا تعداد نفرات مشخص گردد.

برای هماهنگی بیشتر خواهشا با ایمیل [email protected] مکانبه بفرمایید

نوشته ای از فرید احمدیان

بهمن ۳۰

خوب اینم از جشن یک سالگی linuxFm که به همت دوستان زنجان لاگ حضوریش برگزار شد ، اما در مورد برنامه های انلاین از اونجایی که پنج شنبه شبکه کل کشور قطع بود ! و حتی همین الانم پورت های استریم هنوز باز نشده ، تا عادی شدن شرایط نمیتونیم کاری کنیم .از تمام دوستانی که دعوت ما رو پذیرفتن  ممنونم و امیدوارم که  سال بعد برای لینوکس اف ام جشن مفصل تری بگیریم و امکانات کافی برای دعوت دوستان از سرتا سر کشور داشته باشیم.

در اخر یک سری از عکس ها رو اینجا اپلود میکنم ، البته تعداد عکس ها بیشتر از اینهاست و چند قطعه فیلم هم گرفته شده ولی اوضاع اینترنت فعلی به ما اجازه بیشتر از اینو نمیده .

ازاقای مهندس پژمان مقدم و اقای مهندس شهامی هم به تور ویژه تشکر میکنم ، به خاطر حمایت همیشگیشون از حرکت های متن باز در استانمون :) و همچنین از اقایان محمد نبی زاده و مهدی هنرمند به خاطر تلاش های شبانه روزیش .








نوشته ای از فرید احمدیان

بهمن ۲۷

فردا لینوکس اف ام یک ساله می شه. یک رادیویی اینترنتی که فقط و فقط به همت دوستانی راه افتاده و پاگرفته که با عشق و علاقه ی تمام بدون هیچ چشم داشتی برنامه می سازن و به رادیو ارسال می کنن. این سایت روند خوبی داشته و هر روز داره بهتر می شه. برنامه های خوبی براش ریخته شده. تلاش های فراوانی صورت گرفته که این رادیو سرپا بمونه که خوشبختانه تا حالا مونده و از صمیم قلب آرزو می کنیم که همچنان باقی بمونه.

به همین مناسبت جشنی ترتیب داده شده درتاریخ ۸۸/۱۱/۲۸ ساعت ۱۸:۳۰  در محل دروازه ارک ،جنب بیمارستان دکتر بهشتی کوچه پرستار ، ساختمان هلنا ، واحد ۲. خواهش میکنم قبل از تشریف اوردن با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۷۳۴۰۲۰ هماهنگ کنید تا مشکلی از بابت تدارکات و جا پیش نیاد .

نوشته ای از فرید احمدیان \\ tags:

آذر ۲۰

بعد از کلی دویدن و کم لطفی بعضی دوستان و مسئولان در عمل، با کمک دوستان خوبمان در دانشگاه ازاد اسلامی واحد زنجان از این هفته تا اطلاع ثانوی گروه کاربران لینوکس زنجان با همکاری انشجویان فعال دانشگاه ازاد اسلامی در ساعت ۹ – ۱۱ روزهای سه شنبه اقدام به برگزاری جلسات آشنایی با لینوکس مینماید.

از کلیه دوستان و علاقه مندان لینوکس دعوت به عمل مینماید تا در این جلسات شرکت نمایند .

بروزرسانی :

خوب این بار هم طرح جلسات ما با شکست روبرو شد از مدیریت ضعیف اینجانب بگیرین تا استفبال نکردن دوستان از جلساتو و کم لطفی مسئولان دانشگاه ، بهرحال فعلا دوباره جلسات معلقه اما این نویدم بدم با جایگرینی اقای صادق اطهری به عنوان مدیر زنجان لاگ و صحبتهایی که ایشون برای تخصیص مکان با دانشگاه انجام دادن امید داریم وضع زنجان لاگ بهبود چشم گیری داشته باشه و ما شاهد جلسات منظم در ترم جدید دانشجویی باشیم ، به امید اون روز

نوشته ای از فرید احمدیان

مرداد ۱۸

با سلام به همه دوستداران لینوکس اف ام

بعد از تلاش های دوست عزیزمان آقای حبیبی ، در این لحظه به مدت سه هفته هست که مشکل مکان زنجان لاگ حل شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلساتی در دانشگاه آزاد زنجان ، سایت امام برگزر میگردد.

در ساعت ۱۰ صبح روزهای سه شنبه و چهار شنبه جلسات آموزش LPI دایر میباشد و شرکت در آنها برای عموم ازاد ایت.

همچنین چهار شنبه ها بعد از این جلسات که حدودا ساعت ۱۱ میشود جلسه زنجان لاگ برگزار میشود.

از عموم علاقه مندان دعوت میگردد تا با حضور فعال خود به ما در فرهنگ سازی و گسترش لینوکس در زنجان یاری کنند.

نوشته ای از فرید احمدیان

مرداد ۰۵

امروز دوس دارم با یه نرم افزار لینوکسی که تو خط فرمان کار میکنه و کلاینت (سرویس گیرنده! ) IRC هست آشناتون کنم و طی این آشنایی با مباحث زیر روبرو میشیم:

  • irc چیست
  • دستورات irc
  • آشنایی با دستورات اولیه Irssi
  • نام های مستعار خود را بسازید
  • اجرای برنامه ها و چاپ خروجی آنها از داخل irssi
  • به کاربرانی که به شما msg/ میدهند بگویید نیستید
  • کارهای تکراری را در irssi خودکار کنید
  • چند ترفند برای مقابله با افراد/کانالهای شلوغ
  • تهیه گزارش از لاگهای irssi
  • برای irssi خود برنامه بنویسیم

irssi

ادامه مطلب …»

نوشته ای از فرید احمدیان \\ tags: , ,

تیر ۳۰

خوب بلاخره دیروز اولین جلسه حضوری رسمی زنجان لاگ در امسال برگزار شد. عرض کردم رسمی چون دوستان زنجان لاگی در این مدت کلی همدیگه رو زیارت کردن و هر پنج شنبه شبم در ای ار سی جمع میشن ولی خوب ظاهرا بعضی از دوستان تا ما از این جور جلسات اجرا نکنیم فکر میکنن زنجان لاگ کاری نمیکنه و میانو گله شکایت که آقا چی شد ؟ جالب اینجاس که اکثرا نه در جلسات میان نه کار مفیدی برای لاگ میکنن.

بماند .

خلاصه ان شالله با کمک دوستان داشنگاه ازادیمون هر هفته سه شنبه ساعت ده جلساتی خواهیم داشت که برای اطمینان هر هفته اعلامم میکنیم.

جلسه این هفته نصفش به نقدو برسی مشکلات و نظراتو راهکار ها برای آینده لاگ رفت و نصف دیگرش هم بنده با سواد کمم رفتم بالا و سعی کردم یه آشنایی با بش اسکریپت برای دوستانی که آشنا نبودن ایجاد کنم.

اگر کسی علاقه مند شده توصیه میکنم

Advanced Bash-Scripting Guide

رو حتما یه نگاهی بندازه.

در مورد تصمیمات هم فعلان محور ها و دسته بندی های گزشته دنبال میشه با این تفاوت که هر جلسه بعضی از دوستان میگن برای هفته بعد چه مقالاتی رو ارائه میدنوبرای بالا بردن بازدهی قرار شده هر چند نفر با هم پروژه هایی رو انجام بدن تا محدود به مقالات نباشیم.

در آخر برای اولین بار  سعی کردیم از جلساتمون عکس بگیریم گر چه خلوت ترین جلسه عمومی ما محسوب میشد.

نوشته ای از فرید احمدیان