بهمن ۳۰

با کمک خداوند متعال قصد برگزاری جلسات کار گروهی بر روی LPI سطح یک رو داریم و یک پیش جلسه هم در تاریخ ۳۰ بهمن برگزار شد .

از تمام علاقه مندان دعوت میشود تا روز ۳ ماه اسفند نسبت به ثبت نام در این کار گاه اقدام بفرمایند  . برای پیش ثبت نام خواهشا در همینجا کامنت بگزارید تا تعداد نفرات مشخص گردد.

برای هماهنگی بیشتر خواهشا با ایمیل [email protected] مکانبه بفرمایید

نوشته ای از فرید احمدیان

بهمن ۳۰

خوب اینم از جشن یک سالگی linuxFm که به همت دوستان زنجان لاگ حضوریش برگزار شد ، اما در مورد برنامه های انلاین از اونجایی که پنج شنبه شبکه کل کشور قطع بود ! و حتی همین الانم پورت های استریم هنوز باز نشده ، تا عادی شدن شرایط نمیتونیم کاری کنیم .از تمام دوستانی که دعوت ما رو پذیرفتن  ممنونم و امیدوارم که  سال بعد برای لینوکس اف ام جشن مفصل تری بگیریم و امکانات کافی برای دعوت دوستان از سرتا سر کشور داشته باشیم.

در اخر یک سری از عکس ها رو اینجا اپلود میکنم ، البته تعداد عکس ها بیشتر از اینهاست و چند قطعه فیلم هم گرفته شده ولی اوضاع اینترنت فعلی به ما اجازه بیشتر از اینو نمیده .

ازاقای مهندس پژمان مقدم و اقای مهندس شهامی هم به تور ویژه تشکر میکنم ، به خاطر حمایت همیشگیشون از حرکت های متن باز در استانمون :) و همچنین از اقایان محمد نبی زاده و مهدی هنرمند به خاطر تلاش های شبانه روزیش .








نوشته ای از فرید احمدیان

آذر ۲۰

بعد از کلی دویدن و کم لطفی بعضی دوستان و مسئولان در عمل، با کمک دوستان خوبمان در دانشگاه ازاد اسلامی واحد زنجان از این هفته تا اطلاع ثانوی گروه کاربران لینوکس زنجان با همکاری انشجویان فعال دانشگاه ازاد اسلامی در ساعت ۹ – ۱۱ روزهای سه شنبه اقدام به برگزاری جلسات آشنایی با لینوکس مینماید.

از کلیه دوستان و علاقه مندان لینوکس دعوت به عمل مینماید تا در این جلسات شرکت نمایند .

بروزرسانی :

خوب این بار هم طرح جلسات ما با شکست روبرو شد از مدیریت ضعیف اینجانب بگیرین تا استفبال نکردن دوستان از جلساتو و کم لطفی مسئولان دانشگاه ، بهرحال فعلا دوباره جلسات معلقه اما این نویدم بدم با جایگرینی اقای صادق اطهری به عنوان مدیر زنجان لاگ و صحبتهایی که ایشون برای تخصیص مکان با دانشگاه انجام دادن امید داریم وضع زنجان لاگ بهبود چشم گیری داشته باشه و ما شاهد جلسات منظم در ترم جدید دانشجویی باشیم ، به امید اون روز

نوشته ای از فرید احمدیان

مرداد ۱۸

با سلام به همه دوستداران لینوکس اف ام

بعد از تلاش های دوست عزیزمان آقای حبیبی ، در این لحظه به مدت سه هفته هست که مشکل مکان زنجان لاگ حل شده و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلساتی در دانشگاه آزاد زنجان ، سایت امام برگزر میگردد.

در ساعت ۱۰ صبح روزهای سه شنبه و چهار شنبه جلسات آموزش LPI دایر میباشد و شرکت در آنها برای عموم ازاد ایت.

همچنین چهار شنبه ها بعد از این جلسات که حدودا ساعت ۱۱ میشود جلسه زنجان لاگ برگزار میشود.

از عموم علاقه مندان دعوت میگردد تا با حضور فعال خود به ما در فرهنگ سازی و گسترش لینوکس در زنجان یاری کنند.

نوشته ای از فرید احمدیان

تیر ۳۰

خوب بلاخره دیروز اولین جلسه حضوری رسمی زنجان لاگ در امسال برگزار شد. عرض کردم رسمی چون دوستان زنجان لاگی در این مدت کلی همدیگه رو زیارت کردن و هر پنج شنبه شبم در ای ار سی جمع میشن ولی خوب ظاهرا بعضی از دوستان تا ما از این جور جلسات اجرا نکنیم فکر میکنن زنجان لاگ کاری نمیکنه و میانو گله شکایت که آقا چی شد ؟ جالب اینجاس که اکثرا نه در جلسات میان نه کار مفیدی برای لاگ میکنن.

بماند .

خلاصه ان شالله با کمک دوستان داشنگاه ازادیمون هر هفته سه شنبه ساعت ده جلساتی خواهیم داشت که برای اطمینان هر هفته اعلامم میکنیم.

جلسه این هفته نصفش به نقدو برسی مشکلات و نظراتو راهکار ها برای آینده لاگ رفت و نصف دیگرش هم بنده با سواد کمم رفتم بالا و سعی کردم یه آشنایی با بش اسکریپت برای دوستانی که آشنا نبودن ایجاد کنم.

اگر کسی علاقه مند شده توصیه میکنم

Advanced Bash-Scripting Guide

رو حتما یه نگاهی بندازه.

در مورد تصمیمات هم فعلان محور ها و دسته بندی های گزشته دنبال میشه با این تفاوت که هر جلسه بعضی از دوستان میگن برای هفته بعد چه مقالاتی رو ارائه میدنوبرای بالا بردن بازدهی قرار شده هر چند نفر با هم پروژه هایی رو انجام بدن تا محدود به مقالات نباشیم.

در آخر برای اولین بار  سعی کردیم از جلساتمون عکس بگیریم گر چه خلوت ترین جلسه عمومی ما محسوب میشد.

نوشته ای از فرید احمدیان

تیر ۲۸

از این پس هر سه شنبه ساعت ده در سایت امام دانشگاه آزاد جلسات حضوری زنجان لاگ برگزار خواهد شد.
اطلاعات بیشتر در پست های آینده به اطلاع دوستان میرسد اما کسانی که می خواهند در جلسه فردا ۲۹ تیر شرکت کنند لطفا در اون ساعت در دانشگاه آزاد ، سایت امام حاضر شده و با شماره تلفن ۰۹۱۹۶۷۳۴۰۲۰ تماس بگیرید.

نوشته ای از فرید احمدیان

دی ۰۱

چند نکته راجع به جلسه پنجم و اشنایی با توزیع های آرچ و چاکرا

اخبار لاگ, اموزشی بدون دیدگاه »

در جلسه دیروز که جلسه پنجم عمومی لاگ بود هدف بر این بود که توزیع های مختلف رو معرفی کنیم و مقداری هم به مباحث درونی تر و پیچیده تر توزیع ها بپردازیم ! ولی با اینکه استقبال عمومی به نسبت از همه جلسات بهتر بود ولی ظاهرا اکثریت به خاطر اون تبلیغ اشنایی با دوره +network و مدرکش امده بودن ! طوری که وقتی من جلسه رو شروع کردم همون اوایل چند نفر رفتن و در حین برگزاری هم همین جوری میرفتن!

برای همین فقط جنبه اشنایی با توزیع های مختلف در جلسه پنجم حفظ شد و از بحث بر روی نکات ریز به خاطر جو حاکم پرهیز شد.

البته انشالله سر فرصت جلسه پنجم رو نقادی میکنیم اما بعضی دوستان گله کردن که قرار بود در این جلساه ما ساختار کلی لاگ و تعریف و تقسیم وظایفو اهداف رو انجام بدیم که عرض کردم انشالله این هدف رو موکول میکنیم به یه جلسه خصوصی اعضای ثابت لاگ ، چون واقعا مطرح کردن اینها برای جلسه ای که بیش از سه چهارمش نفرات جدید بود بی معنی بود ! چون تازه کسی که امده ببینه این لاگی که میگن چیه؟ بعد ما ازش بپرسیم فلانی بنظرت اهداف و خروجی های لاگ چی باشن یا مثلا بیا این مسئولیتو تو انجام بده؟؟؟

من نقایص جلسه پیشو قبول دارم و شاید اصلی ترین مشکل نبود هماهنگی بود و به سهم خودم از تمام کسانی که وقت گزاشتنو تشریف اوردن هم تشکر میکنم و هم ازشون عذر میخام.

انشالله که با انقاداتو پیشنهادات دوستان مشکلات حرکت لاگ بر طرف بشه و هر روز بهت از روز قبل باشه.

و اما بنده هم جسارت کردمو یک ارائه ای دادیم برای اشنایی با توزیع های ارچ و چاکرا که فایلشو  ضمینه میکنم تا انشالله مفید واقع شه البته پسوندش odp هست که برای دیدنش یا باید رو ویندوز از open office استفاده کنید یا تو لینوکس راحت نگاش کنید:)

دریافت فایل

نوشته ای از فرید احمدیان

آذر ۰۱

همایش لینوکس در دانشگاه پیام نور زنجان

اخبار لاگ ۳ دیدگاه »

سلام قول داده بودم که مشروح خبر همایش لینوکس تو دانشگاه پیام نور رو بنویسم .اول لازم میدوند تشکر کنم از آقای پژمان مقدم که لطف کردن تشریف آوردن و از فرمایشاتشون استفاده کردیم و همچنین آقا مهدی مقدم که زحمت کشیدن تشریف آوردن.آقا فریدم که جای خودش رو داره. و همه بچه های باعث و بانی قضیه تو دانشگاه که چون اسم همه یادم نیست کلا تشکر میکنم. خب تقریبا بیشتر برنامه شبیه جلسات اول زنجان لاگ بود بعلاوه اینکه DVD آموزشی foss و CD پارسیکس ۲ و فیلم انقلاب اپن سورس و چند صفحه ای تشریح دلایل مهاجرت به لینوکس ، مختصر تاریخچه و توضیح لاگ هم توضیع شد. اما تو برنامه درباره تاریخچه و فلسفه اپن سورس و لینوکس بحث شد و اینکه چرا کار با لینوکس برای ما بهتره. راجع به استاندارد posix و چندین مورد از برتری های لینوکس همچنین راجع به قوانین و امتیازات نرم افزارهای اپن سورس هم صحبت هایی شد. و طبق معمول درباره WTO و ایران و حق کپی رایت… این چند مورد رو بنده رفتم و جسارت کردم توضیح دادم.
داخل پرانتز اینم بگم ،  خدا بگم این فرید چی بشه! دو تا فایل آورد روز همایش داد گفت بیا اینا رو نشون بده از روشون بگو!! بخدا اولین بار بود میدیدمشون!! و حالا رو سن هم که تته پته من … ! مخصوصاً یه فایل pdf که با طرحای شماتیک نرم افزارهای اپن سورس و متن باز رو توصیح میداد که انشاالله خودش فایلا رو میزاره رو سایت چون ندارم.
بخش بعدی برنامه فرید جان تشریف بردند مستفیض کردند و راجع به ظاهر و باطن لینوکس و توزیع هاش و یسری نرم افزارهای معادل در لینوکس، لاگ و البته زنجان لاگ، پارتیشن بندی . فایل سیستم های لینوکس ، مجازی سازی و معرفی چند ماشین مجازی همچنین طریقه ایجاد ماشین مجازی با virtual box و در آخر هم نصب پارسیکس.
یه فیلم تقریبا ۲ دقیقه این که از همون انقلاب اپن سورس جدا شده بود پخش شد و آقای مقدم زحمت کشیدن راجع به قدرت و خصوصیات محیط متنی لینوکس یعنی درواقع bash صحبت کردن. این کارو با معرفی چندین دستور جالب برای تبدیل انواع فرمت ها، کارای ساده تدوینی مثل جدا کردن صدا از فیلم و اینا … کلا صرف نظر از اینکه چنتا دستور جالب با سوئیچ های بدرد بخورش رو یاد گرفتیم میشه گفت در کل کسایی که تازه با این محیط آشنا میشدن قدرتشو باور کردن و انشاالله انگیزه لازم برای دنبال کردن این رشته رو پیدا کرده باشن. درضمن حتما منتظر هستیم آقای مقدم فایلی رو که دستورا و توضیحاتش توش بود رو واسه استفاده بقیه رو سایت بزارن. راستی من نمیدونستم پژمان مقدم هم سمپادیه. استاد حمید موسوی که خودشم سمپادیه دوره سه، تشکر کرد بعدش بهم گفت. انصافا خیلی حال کرم !
آخرشم که پذیرایی کیک و آبمیوه!! و فیلم ۲۵ دقیقه ای که باز از انقلاب اپن سورس بریده شده بود گذاشتن که دیگه خداحافظی کردن فیلمم به آخرش نرسید. راستی مجری هم جالب بود تقریبا حرفه ای بود یعنی تو صدا و سیما کار میکنه.
امیدوارم علاقه مندان بیان و تو جمع زنجان لاگی ها قرار بگیرن و انشاالله کارای تخصصی تر …
*********************************************************
*** ترجیح میدهم به جای موفقیت در چیزی که از آن نفرت دارم در چیزی شکست بخورم که از آن لذت میبرم***
**********************************************************

نوشته ای از مهدی هنرمندجوان

آبان ۰۸

گزارش جلسه چهارم لاگ

جلسات زنجان لاگ ۱ دیدگاه »

دیروز ۸۸/۸/۷ جلسه چهرم زنجان لاگ با همکاری موسسه اموزشی اشراق  برگزار شد.

اما فقط چهارده نفر در این جلسه شرکت داشتند و با توجه به بزرگی سالن همایش ، اصلا به چشم نمیومدن !

با اینکه از دو هفته پیش خبر برگزاری جلسه در سایت اطلاع رسانی شده بود و سه چهار روز مونده به جلسه ،  به تمام اعضای زنجان لاگی که بنده شمارشونو داشتم حتی اس ام اس زدم که اقا جلسه داره برگزار میشه و فقط یکیشون گفت من اونروز نمیتونم بیام!

متاسفانه بعد از کلی دوندگی برای جور کردن جای جلسه و هماهنگی و درست کردن مطالب ارائه شده و در اختیار گزاشتن بیستو دو دی وی دی اموزشی بنیاد foss ، همه ی این تلاشها به باد فنا رفت و اصلا نتونستیم به اهدافمون برسیم و شاید اون یکم ابروییم که پیش اقای پژمان مقدم داشتیم رفت!

بنده جلسه اول گفتم که این یک کار جمعی است و باید همه توش مشارکت کنند و همون جلسه اول یادمه دو سه بار پرسیدم که ایا پایه هستید که این کارو شروع کنیم ؟ و همه گفتند اره و من دوباره پرسیدم و دوباره همه گفتن اره!

خدا رو شکر فیلمم گرفتیمو الان کسی زیرش نمیتونه بزنه

من بارها هم گفتم و هم نوشتم و خواهش کردم که اقایون این حرکت نیاز به همکاری واقعی شما داره ! من وقتو ابرومو از سر راه نیاوردم که بعد از اینهمه تلاشو دوندگی اخرش تمام این فضاحت به اسم من تموم شه!

گزارش مطالب ارائه شده رو ان شالله هر دوستی که ارائه کرده خودشم در پست های جدا میزاره ، همین الان اقای مهدی مقدم این کارو کرده و ازشون متشکرم و اما راجع به برگزاری جلسات بعد و حتی ادامه اموزش های روزهای شنبه باید بگم تا زمانی که دوستان از حرف زدن دست بر دارند و در عمل وارد شن ،  چیزی مشخص نیس!

تمام لاگ ها دارای ساختار مشخصی برای تقسیم کار و قوانین مشخصی برای اعضاشون هستن که خوشبختانه در اساسنامه ما هم اینها وجود داره و تمام خواسته من اجرایی کردن همین هاست.

من اساسنامه رو دوباره لینک میدم و دعوتتون میکنم به خوندن مطالب اولیه لاگ در وبلاگ بنده و نظراتی که  دادین!

اسانامه زنجان لاگ

زنجان لاگ  در وبلاگ من

امیدوارم که این حرکت با کمک دوستان ادامه پیدا کنه

علی یارتون

نوشته ای از فرید احمدیان

شهریور ۱۴

گزارش جلسه سوم زنجان لاگ

جلسات زنجان لاگ بدون دیدگاه »

خوب یا بد به هر حال سومین جلسه هم برگزار شد!
هدف این جلسه بخاطر اینکه در دانشکده سماء برگزار میشد این بود که این حرکت رو به مسئولین دانشگاه معرفی کنیم تا شاید اونها مشکل جای ما رو حل کنند و اجازه بدن هر دو هفته دو ساعت از کلاس و پروژکتورشون استفاده کنیم!
اما نه تنها انها نیومدن بلکه چون جلسه صبح بود نصف بچه های خود لاگ هم نتونستن بیان!
خدا بزرگه بلاخره این مشکل جا رو یه جوری حل میکنیم اما مطالبی که در این جلسه ارائه شدن:
معرفی بیشتر مجموعه open office و نرم افزار gimp و virtual box و در اختیار قرار دادن بروزترین نسخه های ویندوزی انها !

ادامه مطلب …»

نوشته ای از فرید احمدیان